13 Temmuz 2019 Cumartesi

Ekonomi Gazetecileri Derneği ve Enerji Verimliliği Derneği- Enerjini Topla Türkiye-Yılmaz Parlar

Enerjini Topla Türkiye

Ekonomi Gazetecileri Derneği ve Enerji Verimliliği Derneği 10 Temmuz 2019 Çarşamba günü Enerji Verimliliği ve Farkındalığın Artırılması amacında “Enerjini Topla Türkiye”

 konulu toplantısı Enerji Verimliliği Derneği’nin Kandilli’deki Genel Merkez binasında yapıldı.



Toplantıya, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak, Enerji Verimliliği Derneği Yönetim Kurul Başkanı Murat Kalsın ve Enerji Verimliliği Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Aslan, Ekonomi yazarlar, Akademisyenler STK temsilcileri ve katıldı. 


 Hiperaktif geçen Toplantıda sunum, soru-cevap özetinde;


Türkiye enerji tüketiminin büyük kısmını teşkil eden sanayi kesiminde döngü devam ederken, endüstriyel verimliliğe bağlı olan duyarlı ekonomi gazetecilerin farkındalığa dikkat çekmesi için sürdürülebilir bir enerji geleceği etrafında birbirine örülmüş konular dile getirildi.


Enerji verimliliği, sürdürülebilir bir küresel enerji sisteminin ilk yakıtıdır. Çevresel ve sosyal faydalar sağlarken iklim değişikliğini azaltabilir, enerji güvenliğini artırabilir ve ekonomileri büyütebilir. Enerji verimliliği konusundaki eylemi arttırmak politika yapıcılar ve paydaşlarla birlikte çalışmak gerekliği aktarıldı.


Endüstriyel verimliliğin sürdürülebilir bir gelecek inşa etmede ayrılmaz bir rol oynamaktadır. Bilinçlendirilmiş insanlar, akıllı politikalarla sağlam bir temel çizerek ve yeni süreçler ve tasarımlar ile zorlukları ele alarak, yolculuğu hızlandıracak önlemleri almaları sağlanabilir. 


Akıllı binalar, yeni ve güçlü bir rekabet avantajı kaynağıdır. Akıllı kontrol, güvenlik ve enerji yönetimi sistemleri sayesinde fabrikalara ve ofislere, içlerinde bulunan endüstrileri daha iyi desteklemelerine, okullara ve hastanelere daha fazla etkiye sahip olmalarına yardımcı olunabilir.  


Enerji talebindeki büyüme ile enerji verimliliği geride bırakılıyor, ancak daha verimli bir dünya mümkün.



 

Küresel enerji talebi, her yıl yaklaşık % 2 oranında artmaya devam ediyor.
Güçlü ekonomik büyümenin yol açtığı enerji talebini artıran güçler, enerji verimliliği konusundaki ilerlemeyi geride bıraktı. Sonuç olarak, enerji yoğunluğu - GSYİH birimi başına birincil enerji kullanımı iyileşme oranı artırmak hedefli çalışmalara odaklanmak.

Binalarda yaşam standardının ve hizmet kalitesinin düşmesine ve sanayi işletmelerinde üretim kalitesi ve miktarının azalmasına yol açmadan, birim başına ya da ürün başına enerji tüketiminde azalmayı sağlamak. 




Enerji verimliliği politikaları, Enerji tasarrufu ve verimliliği, ekonomik büyüme ve sosyal kalkınma hedeflerinin sürdürülebilirliği, toplam sera gazı emisyonunun azaltılması, 2023 ulusal strateji hedeflerinde enerji talebin güvenliğini sağlamak, dışa bağımlılık risklerini azaltmak, çevreyi korumak ve iklim değişikliğine karşı mücadelenin verimliliğini artırmak gibi enerji politikalarının en önemli bileşenleri dile getirldi.  


Enerji verimliliği çalışmaları ile Türkiye'nin enerji yoğunluğunun milli gelir başına tüketilen enerjinin 2023 yılına kadar % 20'ye düşürülmesi hedeflendiği hatırlatıldı.


Yayınlanan, Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planında binalar ve hizmetler, enerji, ulaştırma, endüstri ve teknoloji, tarım ve kesişen alanlar olmak üzere kategoriler altında tanımlanan elliden fazla eylemi içerdiği söylendi. 

Beklenen enerji tasarrufu 2023 yılına kadar 10,9 milyar ABD doları yatırım yapıldığında 2033 yılına kadar beklenen tasarruf 30,2 milyar ABD dolar olacağı vurgulandı.
yilmazparlar@yahoo.com

10 Temmuz 2019 Çarşamba

ViaPort Marina-Korsan adası-Aslan Park-Timsah park-ViaSea Akvaryum-


Ekonomik Fenomen ViaPort


Sosyo-kültürel, ekonomik bir fenomen olan turizmin eğlence parklar  olgusu, halkın hareketliliğini ifade eder.


Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya ile Sultanahmet’deki ofisinde, turizm endüstrisinin ülke ekonomisi ve sosyo-kültürel alan üzerindeki etkisi hakkında söyleşi gerçekleştiriyoruz.




MK Travel Başkanı Muammer Kaya anlaşma sağladıkları ziyaretci sayısının en az on misli hedefi geçeceğini Tuzla VIAPORT marinada bulunan parkların yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor.


“Turizm, bazı ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonomisinin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.




Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder.  Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur. İnsanların rekreasyon ortamındaki potansiyel farkını yaratan farklılıkları ve belirsizlikleridir, bu da insanların ihtiyaçlarını ve yerlerini değiştirmelerini sağlar.”şeklinde özetliyor.


“İşte bu nedenle ViaPort Marina’daki sunulan farklı etkinliklerin  Yeni bir pazarlara açılımını sağlamak  adına inancımızdan karşılıklı tercihli tur operatörlüğünü üstlendik. 

ViaPort bünyesindeki parklar, turizm etkinlikleri, müşteri sadakatini arttırır. Turizm etkinlik yönetimi, düzenli müşterilerin sadakatini arttırır. Bu nedenle müşteriler başka seçenekleri aramak yerine genellikle ziyaret ettikleri tesise veya yere bağlı kalmayı tercih ederler.

Etkinlikler turizm hedefleri


Etkinliklerin temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve genel mekana katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmaktır”. 


Ofisdeki söyleşi sonrasında, ertesi gün İstanbul Tuzla’da  bulunan ViaPort Marina bünyesindeki Korsan Adası, Tema Parkı ikinci kez ziyaret ediyoruz. 



Korsan Eğlence adası aynı zamanda hayvanları ve dünya vahşi harikalarını korumak için konuklara ilham veren ve ilham veren deneyimleri sunan lider bir tema parkı ve cazibe eğlence merkezi 


Bölgesel tema parklarından oluşturulan portföyde, unutulmaz deneyimler sunan güçlü bir eğlence çekiciliğe sahip. Eşsiz hayvan koleksiyon sergiliyor ve farklı çeşitli gösteriler bulunuyor. 




ViaPort Marina tüm markaların mağazaların bulunduğu AVM caddesi İstanbul’un en çok zevkle dolaşılabilen kısımlarından. Dünyanın her yerinden gelen mutfaklar mevcut, farklı kültürlerin tadına bakmak mümkün, Alaçatı sokak restaurantlar, Akdeniz karakteristiğini tüm ayrınlarıyla yansıtıyor.


Tema parkı çocukların, yetişkinlerin ve adrenalin tutkunların gözde yeri.


57 saniye süren, 2,5 saniyede 115 km hıza ulaşan, 55 metreden serbest düşüş hissini yaşatan, Dünya’nın en heyecan veren roller coasterlarından biri sayılan fenomen Red Fire ve  kontrollü olarak adrenaline doyururan, 70 km hıza ulaşan Nautılus aile treni başda olmak üzere pek çok adrenalin ünitesi olan parkda ayrıca daha eğlenceli heyecansız çocuklara ve yetişkinlere yönelik tercihli tesisler mevcut. Sinema ve Game Center ve pek çok hizmet sunan alanları ziyaret için tam gün yetmez.

Sea Akvaryum ve Timsah Park



Sea Akvaryum, büyüleyici huzur veren, tuzlu su ve tatlı su balıklarının karışımına ev sahipliği yapmaktadır. Güzel akvaryumları keşfedin, besleyin ve çok daha fazlasını yapın. Fauna- Flora akvaryumda çeşitli balık koleksiyonunda, balıkların dünyasıyla okyanusların, denizlerin, nehirlerin derinliklerine dalın. Doğaya dayalı turizmin mercan resiflerin güzelliklerini görün. Bu deniz canlılarının tüm isimlerini incelemek bile çok zaman alıcı, binlerce türü çok şaşırtıcı. Her akvaryum tür balıkları su ve bitki örtüsü orijinal yerinden gelme. Vahşi deniz balıkları köpek balıkları akvaryum tünelde başınızın üzerinde


Akvaryumda ayrıca timsahda sergileniyor


Genel olarak dalgıçlar suyun berrak olduğu, sıcak havaların ve deniz yaşamının bol olduğu yerler ararlar ve genellikle mercan resifleri olan bölgeleri ziyaret etmeyi seçerler. Çünkü renkli ve yoğun yaşamları vardır ve birçok balık türüne barınak sağlarlar. İşte Dalgıç gibi tüm dünya okyanusları, dünya denizleri ayaklarınızın altında. Aynı zamanda öğrenciler için iyi bir eğitici bilgiler içeren ortam.


Aslan park



Nesli tükenmekte olan türler dahil egzotik vahşi yırtıcı, şaşırtıcı, harika hayvanlar aslan- kaplan faunası ve doğal ortam dekorlu florası en ince ayrıntısıyla bu  gelişmiş parkda. Vahşi yaşamı doyasıya gözlemliyorsunuz. Hayran bırakan vahşi hayatı izlerken bakıcılarıyla konuşarak, hayvancılık, davranış yönetimi, veterinerlik bakımı ve hayvan refahı alanlarında  bilgilerinizi derinleştirin. Aslan Park ViaPort Marina’nın gözde mekanlardan, gerçekten pastoral bir destinasyon, cazibe merkezlerdan biri

Dünya saylı beyaz aslan türün ikisi Aslanparkda mevcut. Günde çok az, belirli ziyaretci sayı nisbetinde ( Anlaşma imzalayarak), Bengal kaplanı ve Beyaz Aslan yavrusunu kafesinde ziyaret edebilir ve sevebilirsiniz

MK Travel acentadan alınan biletlerle günde farklı saatlerde, üç sefer, Taksim’den hareket eden kara transferi ve Yeni kapı!dan her gün saat 11 00 de hareket eden İDO deniz otobüsü ile Tuzla’ya  ücretsiz gidebiliyorsunuz.


yilmazparlar@yahoo.com

6 Mayıs 2019 Pazartesi

2.Bursa Gıda Fuarı açılış-2-4 mayıs 2019-Yılmaz Parlar

 Bursa Tarımda Lokomotif

Yönetim kurul Başkanlığını Hasan Eker’in yaptığı, Network Fuarcılık tarafından Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde 2-4 Mayıs 2019 tarihleri arasında düzenlenen Bursa 2. Gıda fuarın açılış konuşmasında Büyükşehir Belediye Başkanvekili Süleyman Çelik “Bursa'nın tarım alanında da lokomotif şehir olma özelliğini güçlendirecek projeler üretmekteyiz.” dedi




Yiyecek ve içecek fuarları, faaliyet alanlarını genişletmek, henüz bulunmadıkları dış pazarlara uyum sağlamak ve ürünlerini yeni alıcılara ve distribütörlere tanıtmak isteyen şirketlerin elindeki en önemli araçlardan biridir.


Her ne kadar internet pazarlama ve iletişim yollarını kökten değiştirmiş olsa da, en büyük uluslararası yiyecek ve içecek fuarları her yıl giderek daha fazla ziyaretçi sayısını artırıyor.




Dünyanın her yerinden B2B operatörlerinin buluşma ve çalışma ilişkileri kurmalarını sağlıyor.


Müşterilerle kişisel olarak tanışmak çok önemlidir. Onlar şirketlerdir, ancak daha da önemlisi, ciroya bakmaksızın önemli iş ilişkilerinin ortaya çıkabileceği insanlardır.


Fuarlar, birçok müşteriyle randevuları planlamak, potansiyel veya düzenli olmak için önemli etkinliklerdir. Önceden yapılanları tartışmak ve gelecekteki işletmeleri planlamak, ihtiyaçlarını dinlemek ve referans pazarların sorunlarını tartışmak, hedefli politikalar geliştirmeye ve iyileştirmeye yardımcı olmaktadır.




Bu bağlamda Network Fuarcılık Yönetim Kurul Başkanı Hasan Eker hedeflerin Uluslar arası fuar olduğunun ancak 3 kez Ulusal fuar düzenledikden sonra gerçekleşebileceği kuralını hatırlatdı.


Ülke tarım ürünlerini ve yiyecek içecek gibi çok kapsamlı Türkiye Gasronomisini Dünyaya tanıtma misyonunu üstlenen, 2. Bursa Gıda Fuara paneldeki sunumlarla değer katan Gastronomi Turizm Derneğinin Yönetim Kurul Başkanı Gürkan Boztepe Bursa’nın çok önemli bir kent olduğunu birlikdekliğin sinerjisini vurguladı.



Bursa 2. Gıda Fuarı açılışına Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Süleyman Çelik, Bursa Milletvekilleri Mustafa Esgin ve Zafer Işık, Bursa Tarım İl Müdürü Hamit Aygül, Bursa Aşçılar Derneği Başkanı Sait Kaplan, BUYSAD Bursa Yemek Sanayicileri Derneği Başkanı Coşkun Dönmez, Bursa Gıda Mühendisleri Odası Başkanı Lale Yıldız, Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe gibi isimlerin başda olduğu Bursa protokolu katıldı.


Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Süleyman Çelik fuarın açılışında, Bursa'nın son zamanlarda tarım alanında önemli adımlar attığını Bursa Kentinin, konumu ve ekonomik yapısıyla çok önemli avantajlara sahip olduğunu, Bursa'nın tarım alanında lokomotif şehir olma özelliğini güçlendirecek projeler üretmekte olduklarını, tarımla ilgili tüm kurum ve kuruluşlarıyla her zaman bir araya geldiklerini söyledi.

Çelik, “Birlikte istişare ve projeler yapıyoruz, tarımla ilgili hedefler belirleyip hep birlikte aynı hedeflere odaklanmamız gerektiğini düşünüyoruz. Gıda sektörü temsilcilerini buluşturan bu fuarda, çok iş fırsatları oluşacaktır.” Dedi.



Network Fuarcılık Yönetim Kurul Başkanı Hasan Eker, üretici ve tüketiciyi buluşturmayı istediklerini fuarda;  “Türkiye'nin farklı bölgelerinden gelen 400 civarında aşçı mutfak çeşitlerimizi tanıtacaklar. Çok önemli ulusal markalar fuarsa yer aldı. Çeşitli etkinlikler ve paneller, yarışmalar gerçekleştireceğiz. Geçen yıla göre katılım daha çok arttı." Şeklinde kısa bir konuşma yaptı.

Milletvekilleri ve Diğer Örgüt Başkanların protokol konuşma sonrası temsili olarak açılış kurdelesi kesildi.
Fuar alanı stantlar ziyaret edildi. İlgili protokol yerinde bilgiler aldı.


yilmazparlar@yahoo.com

1 Mayıs 2019 Çarşamba

Lojistikde -Ölüm Fermanı-Yılmaz Parlar


Lojistikde  “Ölüm Fermanı” 


4.Ekonomi-Lojistik zirvede açılış konuşmasında DEİK Lojistik İş Konseyi Başkanı – FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı, UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Turgut Erkeksin; Lojistik firmalarının önüne getirilen lojistik hizmet sözleşmelerinin adeta bir “ölüm fermanı” niteliğinde olduğu ve sözleşmenin hemen hemen tüm maddelerinin hizmet alan tarafı korur biçimde düzenlendiği söyledi.




29 Nisan 2019 Pazartesi günü Levent Windham Grand Hotelde gerçekleşen 4.Ekonomi-Lojistik zirvede Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, konuşmasında dış ticaret kapsamındaki ithalat hacminde yaşanan radikal düşüş, Gümrükteki tıkanıklıklar, gümrük süreçlerinde yaşanan sorunlar özellikle Kapıkule’deki sorunlar, lojistik ve gümrük süreçlerinin iyileştirilmesi, Transit ticaretin kolaylaştırılması, Demiryolu altyapısının geliştirilmesi konular hakkında konuşmasını sürdürdü.





Başkan Emre Eldener Yapısal reformlarda Gümrük Kanunu’nun gümrük süreçlerini hızlandıracak ve bürokrasiyi azaltacak taşımacılık ile konuları dile getiriken, Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin Belge ve İş Kontratları konularını ele aldı.





Ayrıca konuşmalarda, İstanbul Havalimanı’nda hertürlü kargo hizmeti veren firmalara uygulanan ofis, iletişim vs.  ile ilgili maliyetlerin çok yüksek seviyelerde oluşu, Türkiye Lojistik Planı çalışmaları, Lojistik sektörünün teşviklerden yararlanmaları, Dijital lojistik, E-Ticaretin gelişmesi, Endüstri 4.0 sektöre uygulama konuların önemine dikkat çekildi.


Turkcell Tedarik Zinciri Yönetiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Türk - Dijitalleşen Yeni Dünya’ya Hazırmıyız. Başlıklı sunumunda; Neden Dijitalleşmek Zorundayı,  Dijital Dönüşümün Olmazsa Olmazları,  İnsan, Süreç, Ürün Yeni Teknolojiler İş Yapış Şeklimizi Nasıl Değiştiriyor,  Dijital Dönüşümün Getirdiği Fırsatlar konularını ele aldı. 





UND Danışmanı Fatih Şener’in Moderatörlüğü üstlendiği Ekonomide Yaşanan Dönüşümlerin Lojistik Sektörüne Etkileri ve Lojistikte Gelecek Perspektifleri konulu oturumun panelistleri; Sabay Lojistik Yönetim kurulu Başkanı Bülent Aymen, Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan, Solmaz Lojistik Taşımacılık Grup Başkanı Yalçın Dorman gibi isimler; Dünya Ekonomisindeki Değişimlerin Türkiye’ye Etkileri Lojistik Sektörünü Nasıl Dönüştürecek, Yeni Ekonomi Oluşurken Lojistik Sektörü Nasıl Konumlanmalı, Atılması Gereken Adımlar ve Gelecek Perspektifler, Lojistiğin 2023 Rotasında Neler Olacak, Yatırım ve Finansman Sorunlarına Bakış, Lojistikte Optimizasyon İçin Dijital Dönüşümün Yarattığı Fırsatlar, Dünya Lojistik Performans Endeksi ve Türk Lojistik gibi  sektörünü tüm önünü tıkayan sorunları çözümleriyle birlikde işlediler.





Ekonomi Ve Teknolojideki Değişimlerin Taşıma Modlarına Yansımaları ve Lojistikte Gelecek Perspektifleri konulu panelin Moderatörü Trans.eu Group SA Doğu Avrupa ve Avrasya Direktörü Ege Özsaygılı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Bülent Sönmez, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Kemal Barış Dillioğlu, DEİK Lojistik İş Konseyi Başkanı – FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı – UTİKAD Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hakan Genç panelistlere; Uluslararası Taşımalarda Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Dijital Dönüşümün Kara, Hava, Deniz ve Demiryolu Taşımacılığına Etkileri, Fırsatlar ve Sorunlar, İntermodal Taşımacılığın Türkiye’de Gelişimi, Fırsatlar ve Sorunlar, Denizyolunda 2023 İçin Stratejik Hedefler, Ro-Ro’da Mevcut Projeler ve Yeni Güzergahlar, Limancılık Sektörünün Güncel Durumu ve Çözüm Arayan Sorunlar gibi sorular tevcih etdi.






Yol Projesi İle Yük Taşımacılığında Fırsatlar Ve Riskler konulu panelde;  Çin’in ortaya koyduğu ve Türkiye’nin de Önemli bir parçasını oluşturduğu Kuşak ve Yol Projesi’nin Lojistik Sektörüne Etkileri, Kuşak ve Yol Projesi Başta Olmak Üzere Demir İpekyolu’ndan Viking Projesine Uluslararası Projelere Türkiye Nasıl Entegre Olacak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattının Açılmasıyla Türkiye Demiryolunda Hangi Avantajları Elde Etti, Demiryolunda Serbestleşme İle Başlayan Süreçte Gelinen Nokta, Sorunlar Ve Çözümler masaya yatırıldı oturumun Moderatörü Konsped Genel Müdürü Mete Tırman, Ğanelistler; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Demiryolu Düzenleme Genel Müdürü Bilgin Recep Bekem, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı TCDD Taşımacılık A.Ş. İstanbul Bölge Müdürü Veysi Alçınsu,  DTD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Onur Küçükakdere, UND İcra Kurulu Başkanı Erman Ereke gibi sektörde başarılı isimlerdi.


THY Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Birdalîn Moderatörlüğü üstlendiği Türkiye’nin Hava Kargoda Hub Olma Hedefinde Gelinen Nokta Ve Atılması Gereken Adımlar başlıklı panelde;  SHGM Havacılık Güvenliği Daire Başkanı Serdar Karabulut,

AHL Başmüdürü Timur Alp Bayrak, Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, REIBEL Taşımacılık Genel Müdürü Arif Badur, İstanbul Havalimanı Hava Taşımacılığında Dünya Dengelerini Nasıl Etkileyecek, Türkiye’nin Hava Kargodaki Konumu, Beklenti ve Hedefler, Türkiye’nin Hava Kargoda Uluslararası Prosedürlere Uyumu ve Atılması Gereken Adımlar, Hava Kargo Sektöründe Dijital Dönüşüm, Fırsatlar ve Sorunlar konularını işlediler.

Zirve sonrası, Yılın Lojistikte Başarı Ödülleri Töreni gerçekleşti. Ödüle layık görülen firma temsilcileri ödüllerini alarak kısa şekilde duygularını belirtdiler.


yilmazparlar@yahoo.com

24 Mart 2019 Pazar

TÜROB’un 23. Olağan Genel Kurul Toplantısı-Yılmaz Parlar

TÜROB’da Yeni Sayfa

2004 Yılından itibaren Başkanlık görevini Başarıyla yürüten Timur Bayındır, yine yönetimde başarılı isim, Başkan yardımcısı Müberra Eresin’e Başkanlık görevini teslim etmesiyle TÜROB’un ilk kadın Yönetim Kurulu Başkanı oldu



21 mart 2019 Perşembe günü Hilton Hotel B0sphorus’da Türkiye Otelciler Birliği TÜROB’un 23. Olağan Genel Kurul Toplantısına, Bölge Kaymakamı, Avrupa Oteller ve Kafeler Birliği (HOTREC) Başkanı Jens Zimmer Christensen, THY Yurt İçi Satış Başkanı Emre Menevşe, SKAL İstanbul Klüp Başkanı Ata Eremsoy başda olmak üzere çeşitli turizm örgüt Başkanlerı, temsilcileri ve TÜROB üyeleri katıldılar.



Timur Bayındır açılış konuşmasında, Türk turizmine kayıtsız şartsız hizmet eden 48 yıl önce kurulan birliğin güçlü bir sektör olarak 14 temsilcilikleri ile bugünlere gelindiğini söyleyerek "Turizm sektöründe, konaklama, yiyecek-içecek hizmetleri ve seyahat acenteliği faaliyetlerini kapsayan üç alanda toplam istihdam 2018 yılı itibarıyla yaklaşık 1 milyon kişi olduğunu, sosyal, ekonomik, uluslararası ilişkiler ve ekonomik olarak etki alanı ile birlikte düşünüldüğünde, turizmin katma değerini başka bir sektörle kıyaslamak mümkün olamıyacağı önemine dikkat çekdi. Bayındır “2019 yılına yönelik beklentiler olumlu yönde. hem doluluklarda hem de ortalama oda fiyatlarında yüzde 10-12’lerde artış beklemekteyiz. Turist sayısındaki artıştan daha çok, fiyatlarda yükselme sağlamaya odaklanılması gerekir.” dedi


Bayındır, 2018 yılıyla birlikte rakamlarda da hissedilen toparlanma ile yeniden yükseliş dönemine geçildiğini ifade ederek, önemli kazanımın, pazar, ürün ve strateji çeşitliliği ile birlikte turizmin anlık yönetim ve koordinasyon gerektiren bir sektör olduğunun anlaşılmış olması, ülke ekonomisine önemli bir katkı sağladığı, terör ve darbe girişimiyle yaşanan gerileme ile derinden hissedilmiş olması, ülke sathında en önemli döviz kazandırıcı ihracatçı bir sektör olarak yerini almasının altını çizdi.


Türk Hava Yolları Yurt içi Satış Başkanı Emre Menevşe turizmin yükselişinde, Türk Hava Yolları’nın rolünü dile getirdi. Türkiye'deki hemen hemen her havaalanına sefer icra ettiklerini, Hediye paket turlarla elde edilen tanıtım vasıtasıyla, Türkiye’ye gelen turist sayısında önemli artış kaydediklerini söyledi. Hava yolların gelişiminin ve siparişi verilen 140 kadar uşağın, İstanbul hava meydanın tam kapasite ile hizmete geçtiğinde çok daha yüksek seviyelerde olabileceğini açıkladı. Türkiye'nin hava yolcusu sayısında 2003'ten 2019'a kadar yıllık ortalama yüzde 9,6 büyüdüğünü, Türkiye'nin dünya yolcu sayısında 17. sırada yer aldığını, THY'nin dünya ortalamasından 3 kat fazla büyüdüğünü, Avrupa'nın ikinci büyük kargo şirketi olduklarını 23 kargo uçaklarının bulunduğunu ve kargoda 85 noktaya uçtuklarını, Dünyada en fazla ülkeye uçak havayolu şirketi olarak 124 ülkeye, 306 şehre, 310 noktaya uçulduğu bilgilerini verdi.


Avrupa'daki Oteller, Restoranlar ve Kafelerden oluşan şemsiye derneği olan HOTREC, Başkanı Jens Zimmer Christensen, HOTREC hakkında genel bilgiler verdi önceliklerini maddeler halinde sıraladı. Türk Turizmin 2016-2017-2018 yıllarındaki turist sayısı hakkında bilgiler verdi. Sektörün Avrupa ekonomisine 460 milyar avro katkı sağladığını dile getiren Christensen, "Yaklaşık 70 milyar avrosu KDV ödemesi olmak üzere devlet hazinelerine yaklaşık 126 milyar avroluk katkı sunuyor. Turizm, özellikle Türkiye de dahil olmak üzere tüm bölgede, iş hayatı ve büyüme için büyük bir itici güç." dedi.



Tuluyhan Uğurlu Anadolu Güneşi konulu muhteşem bir konser verdi. Anadolu eski tarihinden Mustafa Kemal’e kadar süreci müzikle birleştiren görüntülü mizansen çok ilgi gördü.
Konuşmalar sonrası seçime gidildi. Tek liste ile seçim oylama sonucunda TÜROB'un Başkan Yardımcısı olan Müberra Eresin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na. Armin Zerunyan, Hediye Güral Gür ve Taner Yallagöz, başkan yardımcılıklarına getirildi. TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir de profesyonel Genel Sekreter olarak atandı.



Lionel Hotel Genel Müdür yardımcısı, Kıdan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Demet Kıdan Uğur ve ITE Turkey Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın ile yaptığımız söyleşide Müberra Eresin’in TÜROB başkanlığının memnuniyet verici olduğunu çok başarıl bir çizgi yakalıyacağına inandıklarını söylediler.



TÜROB Yönetim Kurulu; Müberra Eresin (Başkan)  – Eresin Otelleri/Eresin Turizm
Armin Zerunyan (Başkan Yardımcsı) – Hilton Türkiye, Hediye Güral Gür (Başkan Yardımcısı) – NG Otelleri, Taner Yallagöz (Başkan Yardımcısı) – Yaşmak Otelleri
Kasım Zoto (Genel Koordinatör)– Armada Hotel, Levent Erdoğan (Muhasip Üye) – MyDora Hotel İsmail Taşdemir (Genel Sekreter) Banu Dedeman – Dedeman Türkiye, Temel Aygün – Titanic Türkiye, Richard Appelbaum – Divan Türkiye, Orkun Petekçi – Accor Türkiye, Nuri Kalyoncu – Point Türkiye, Ayhan Hacıbektaşoğlu – Barın Hotel,
Uygar Koçaş – Le Meridien Etiler, Ziya Cihan – WOW İstanbul Hotel, Mustafa Topaloğlu – All Seasons Hotel



yilmazparlar@yahoo.com

5 Şubat 2019 Salı

EMITT Hosted Buyer Veda Yemeği-Yılmaz Parlar

EMITT Hosted Buyer Veda Yemeği

Tüyap İstanbul Fuar ve Kongre Merkezinde 31 ocak - 3 şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen 23. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı “EMITT Hosted Buyer Veda  yemeği” Genel müdür Ekrem Kızılay ev sahipliğinde TRYP by Wyndham Istanbul Airport Hotelde verildi.



TravelShop Turkey firması tarafından Hosted Buyer alım heyetlerin EMITT fuara ziyareti sağlanmış, 100’den fazla ülkeden 4200’e yakın Hosted Buyer B2B toplantılarına katılmış. Düğün Planlayıcı, M.I.C.E & Event Organizatörü, Sağlık Turizm Firması,Tur Operatörü, Gastronomi, Leisure & Travel gibi sektörel çeşidinin bir kısmını teşkil eden Müdürler ve temsilciler çeşitli etkinliklerle ağırlanmış yüksek seviyelerde iş hacmi yakalanmış.



Veda Yemeği esnasında, TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender tarafından her türlü destek veren sponsorlara teşekkür edildi. Plaket verildi. 



Akmina Travel Kıbrıs Genel Müdürü Hülya Kurmuş, TRYP by Wyndham Istanbul Airport genel müdürü Ekrem Kızılay, Deputy General Manager - Pullman Istanbul Airport Serkan Aydin, Intur's Turizm Taşımacılığı Yönetim Kurulu Başkanı Sami Sarıkaya, Travelux Cappadocia Travel Agency Sadegül Bostancı, Şen Turizm Cappadocia Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Şen, Staras Genel Müdürü Erdem Can, Apasas Travel Selcuk Genel Müdürü Eyüp Tüccar, Mavi Hotel Bodrum Genel Kordinatörü Ahmet Keymen, Kuşbakışı Havadan Fotoğraf ve Video Çekim Hizmetleri şirketi yönetim kurulu başkanı Asil Bayav, Anadolu Turizm İşletmeciler Derneği Ankara Başkanı Birol Akman,  Ez Air Balloons Cappadocia yönetim kurulu Başkanı Bilge Ezel isimler TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender tarafından takdim edilen plaketlerini aldılar. 
Plaketini alan Akmina Travel Kıbrıs Genel Müdürü Hülya Kurmuş ile Kıbrıs turizmi hakkında sohbetimiz oldu.



22-26 Mayıs 2019 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde seçkin Düğün Planlamacıları ve M.I.C.E organizatörlerinin katılacağı elit nitelikli organizaton yapacaklarını söyledi. Luxury  B2B Wedding &  M.I.C.E  Workshop Event in Northern Cyprus organizasyonda TravelShop Turkey işbirliği ile 200 e yakın 500 Milyon Dolara yakın bütçeli düğün planlayıcılarını ve MICE organizatörlerini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetine getireceğini ve tanıtımlarla vazgeçilmez destinasyon olacaklarını açıkladı.  


Yemek sonrası hareketli müzikle doyasıya dans ederek eğlenen Hosted Buyer ‘lar yorgunluk atdılar. Hatıra fotoğrafarın çekimiyle etkinlik noktalandı.

yilmazparlar@yahoo.com
  

22 Ocak 2019 Salı

ZİLLİ ÖKÜZ ANFAŞ FUARDA-YILMAZ PARLAR

ZİLLİ ÖKÜZ ANFAŞ FUARDA

Aşcıların Anfaş Fuarda Önemi
Gıda turizminde aşcıların rolü ve turizm sektöründe gıda turizminin yükselişini nasıl artırabilir?

Gıda Turizmi Destinasyonları, gıda turizminin, sürdürülebilir bir turizm ürünü sunma konusunda büyük bir potansiyel olduğunu fark etmeye başladı. Gıda turizmi otel ve turizm işletmelerinin büyümesine yardımcı olacak olumlu bir takım etkileri vardır.
Gıdaya olan ilgi, giderek artmakta, sonuçta gıda turizmini yeni küresel eğilime dönüştürmekte sayısız eşsiz yemek deneyimiyle daha da artmaktadır.


Yemek turizmi; Yaygın turizmden farklı olarak, mutfak deneyimine odaklanır. Sadece gezi yerine yerel kaynaklı yiyecek ve içecekler, yerel, bölgesel veya ulusal mutfağı, mirası, kültürü, geleneği yansıtan yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden ve veya tüketen herhangi bir turizm deneyimi anlamına gelir. 

Yeni deneyimler arıyan turist  yerel kültürü deneyimlemek istediğinde tatile gider. Trend analisti; artan otantiklik eğilimleri ve kaliteli bir deneyime sahip olma gereksinimi nedeniyle, yemeğin turistin bir varış noktası deneyiminin önemli bir yönü olduğu görüşündedir.


Antalya Anfaş Fuar alanında 16 - 19 Ocak 2019 tarihleri arasında tek çatı altında gerçekleşen, 30. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları, ve 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas fuarında  Türkiye Aşçılar Federasyonu (Tafed) ve Antalya Gastronomi ve Eğitimciler Birliği’nin (AGEB) düzenlediği etkinlik programları turizme önemli katkıda bulundu.  “869 Yerliyse Yeriz” konseptli organizasyon içerisinde workshoplar, paneller ve  bölgesel genç aşçı yarışların yemek yarışmaların bu rekabet yoluyla uluslararası alanda ayırt edilme ve Türk mutfağının gastronomi ve yerel ürünlerinin elçisi olacak üst düzey şefler olma şansına sahip kıldı.



Dünya mutfağında daha iyi bir yaşam kalitesini teşvik etmek; kendine özgü yemek kültürlerini vurgulamak; daha iyi sağlık ve sürdürülebilirlik için eğitmek; yaratıcılığı beslemek; turizm standartlarını iyileştirmek; ve gastronomik yeniliği teşvik eder niteliğindeydi.
Düzenlenen yarışmalarda parlayan şefler, gastronomi, kültür, mutfak sanatı ve turizm alanlarında bölgedeki liderlere, farklı gıda, kültür, sanat ve sürdürülebilir turizm varlıklarının potansiyelini ortaya çıkardı.

Genç aşçıların etkileyici performansının yanı sıra güçlü ve eşsiz avantajlarıyla donanmış, gastronomi bölgesi Antalya-Akdeniz, rekabete ilişkin olarak, bölgesel otoritenin sadece Türkiye gastronomik zenginliklerini sergilemekle kalmayıp aynı zamanda yeni yetenekleri sergilemek için bir fuar haline getirdiği bir etkinlik oldu. 

Gıda turizmine ilgimizi şekillendiren trendlere bakıldığında harcanabilir gelir ve harcama kalıpları, Tüm dünyada popülasyonların artan etkisi, tüketici harcamaları üzerinde derin bir etkiye sahiptir. Tüketiciler gelirlerinin daha büyük bir kısmını hazır gıda, gurme ürünler, dışarıda yemek ve bazı sağlık ve etik yararları olan yiyecekler için harcarlar.

Dünyayı yalnızca bir önceden tanımlanmış, kalıtsal kavramlar kümesi üzerinden görmek değişti.  Çok kültürlülük artık tüketicinin günlük yaşamında günlük bir kavram haline geldi. Tüketici yeni deneyimler için arzu arttıkça, otantik' restoran deneyimi daha da önem kazanıyor. Orijinallik, gıda kökeni için basit, bölgede köklü, doğal, ahlaki, güzel ve insanla ilgili, tümüyle gıda turizmi için yapılmış olan yiyeceklerle ilgileniyor.

Sonuç olarak, yiyecek ve içecek daha önemli hale geldi ve bazı sosyal gruplamalar arasında daha yüksek önceliğe sahip oldu. Gıda, bir varış yerinin yeni kültür başkentidir. Yiyecek, yavaş yiyecek veya hızlı yiyecek olsun, kaliteli bir ürün olmalıdır. 

Turizm Örgütlerin, yemek etkinliklerinin en popüler turizm ürünü olduğunu, ardından yemek pişirme sınıfı ve atölye çalışmalarının yanı sıra yerel yemek fuarlarını takip ettiğini gösteriyor. 



Kanal V sunucusu Özge Törer  ile birlikde yaptığımız özel söyleşide , otel ve turizm işletmeleri yemek turizmini teşvik etmek için ne yapabilir idi?

Yemek kültürel deneyimin ayrılmaz bir parçası olduğundan, bazıları gıda turizminin varış pazarlamasını desteklemede önemli bir rol oynadığına inanıyor. Mutfak deneyimi seyahat için gittikçe daha fazla odaklanılmaktadır. Binlerce yıl boyunca yoğun ilgi gören ancak yeni bir trend olarak farketdiğimiz gastronomi turizminde, otellerin, restoranların ve tur acentelerinin yetişmesi gereken içerik stratejisi ve geliştirmeye odaklanan bir dizi dijital pazarlama eğilimine ihtiyaç var.

Yemek turizmi büyüyen bir turizm cazibe merkezi olduğundan, oteller ve tur acenteleri, mutfağa odaklanan düzenli turlar düzenleyerek belirli ülkelerde belirli Türk mutfaklarını tanıtabilir olması Sunucu Özge Törer ile ortak görüşümüzdü.


Fuarda ilgimizi çeken yalnızca firmalara ve satın alma alıcılarına açık olan ziyaretcilerin deneyimlemek için Zilli Öküz markalı  Anne köftesi adı altında organik katkı maddesiz hazırladığı hamburger köftesiydi. 26 Franchise verdiğini söyleyen firma sahibi yurt dışına açılarak Dünya markası olma hedefini açıklayınca Anfaş fuar ne cevherlere ev sahipliği yaptığına tanıklık ediyoruz.

yilmazparlar@yahoo.com