5 Aralık 2013 Perşembe

MCT MÜŞTERİ ÇAĞINDA PAZARLAMA ZİRVESİ-YILMAZ PARLAR

Türkiye’nin danışmanlık şirketi MCT Danışmanlık tarafından Avea’nın stratejik iş ortağı olduğu ve binlerce üst düzey yönetici ve pazarlama profesyonelini bir araya getiren Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi'nin 14'üncüsü 4 Aralık’ta başladı. İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen zirvenin ana teması Basit Düşün Ses Ge
Apple reklamlarının yaratıcılarından, Pi’nin Yaşamı’nın yazarına kadar pek çok pazarlama uzmanı ve yazar Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2013’te. Türkiye’nin danışmanlık şirketi MCT Danışmanlık tarafından Avea’nın stratejik iş ortağı olduğu ve binlerce üst düzey yönetici ve pazarlama profesyonelini bir araya getiren Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi'nin 14'üncüsü 4 – 5 Aralık 2013 tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşti.

Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi’ni düzenleyen MCT Danışmanlık’ın Yönetici Ortağı Tanyer Sönmezer, 14 yıldır düzenledikleri pazarlama zirvelerinin şirketlere büyük katkılar sağladığını vurgulayarak, şunları söyledi: “Bu yıl zirvenin temasını ‘Basit Düşün, Ses Getir’ olarak belirledik. Çünkü dünyadaki trend bu yönde ilerliyor. Müşteriler artık kompleks bir sığlık değil, basit bir derinlik istiyor. Türk şirketleri bu konuda bilinçlendirmeyi ve dünya arenasına hazırlamayı hedefliyoruz. Türkiye’de birçok pazarlama yöneticisi ezberlenmiş yöntemlerle tüketiciye seslenmeye çalışıyor ancak bu yöntemler artık ses getirmiyor. Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi’nin yeni trendler, bilgi ve deneyimin harmanlandığı bir içerikle çok ilham verici olduğunu düşünüyorum.”
 İki gün boyunca devam edecek olan zirve, pazarlama alanında ses getiren işlere imza atmış pazarlama gurularını ağırlıyor. Apple’ın efsanevi kurucusu Steve Jobs’a “i” fikrini veren ve i-Mac isminin mucidi olan Ken Segall, 44 ülkede yayımlanan ve 7 milyondan fazla satan “Pi’nin Yaşamı” romanının yazarı Yann Martel ve Business Strategy Review tarafından “En iyi yeni ticari zekâlardan biri” olarak nitelendirilen Peter Fisk gibi isimler zirvenin öne çıkan konuşmacıları arasında yer alıyor. Zirvenin konferans başkanlığını ünlü pazarlama uzmanı Peter Economides yapıyor. 
Pazarlama dünyasında fark yaratan basit fikirlerin büyük etkilerini deneyimlemek isteyen herkese açık olan Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2013’e pazarlama alanında ses getiren işlere imza atmış önemli isimler katılıyor. Bu isimler arasında Apple’ın “Think different.” kampanyasına önemli katkılar sunan reklam gurularından, tüm dünyada en çok satanlar listesine giren “Pi’nin Yaşamı”nın yazarına kadar pazarlamanın farklı alanlarında yankı uyandıran profesyoneller yer alıyor. Pi’nin Yaşamı’nın yazarı Yann Martel zirvede konuşmacılığın yanı sıra Avea Standı’nda imza dağıtarak okurlarıyla sohbet edecek.
Steve Jobs’un bilişim dünyasında çığır açan ürünü iMac’in isim babası olan Ken Segall, aynı zamanda 90’ların ikonik sembolü haline gelen Apple’ın “Think different (Farklı Düşün)” reklam kampanyasının yaratıcısı. İlk başta iMac isminden nefret eden Steve Jobs’u ikna etmenin çok zor olduğunu dile getiren Reklam Yöneticisi Ken Segall, şöyle devam etti: “Markalar için kilit başarı faktörü “basit düşünmekte” yatıyor. Zaten çok karmaşık bir dünyada yaşıyoruz. Bu sebeple insanlar basit olanı seviyor, hızlıca adapte olabilecekleri ve aşık olabilecekleri ürün ve markalara bağlanıyorlar. ‘i’ konsepti de basitliğe olan inancımızdan doğdu. Pazarlama stratejiler için önceliklerimiz amaç belirlemek ve odağa basitleştirmeyi almak olmalı. Basitleştirmek dünyanın en zor işi ama başarabilirseniz dağları yerinden oynatabilirsiniz.”
 Ünlü Yunan Pazarlama uzmanı ve Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi Konferans Başkanı Peter Economides, global ekonomik krizden en zararlı çıkan ülkelerin başında gelen Yunanistan’la ilgili şu yorumlarda bulundu: “Elimizdeki genç yetenekleri ülkemizde tutamazsak bugünün krizi geleceğin krizine dönüşecek. Onları tutmanın tek yolu da kendilerini geliştirebilecekleri, teşvik edilecekleri ve hata yapmaktan korkmayacakları bir ortam sağlamaktan geçiyor. Bu aynı zamanda taze bir ekonomi yaratmak anlamına geliyor. Yunanistan bunu iyi değerlendirebilirse Akdeniz’in Apple’ı olabilir.”
 Basit Düşün Ses Getir! / Think Simple Live Loud!Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2013’ün bu yılki teması bu fikir üzerine kurgulandı. Bu düşünce her pazarlamacının müthiş fikirler oluşturmasına yardımcı olacak basit bir mantradır. Bu tema, filtreyi aşacak fikirlerin, dinleyicilerin dikkatini çekecek fikirler oluşturmasına zemin hazırlama amacını taşıyor. Pazarlamacılar basit düşünmeye devam etmeli, ancak bir yandan da bunları paylaşmalı çünkü bugünün karmaşık piyasasında sonuç sağlayan fikirleri oluşturmanın tek yolu bu...Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi’nin Konferans Başkanı, bu yıl da Peter EconomidesZirveye bu yıl da dünyanın önde gelen kurumlarıyla çalışmış Peter Economides başkanlık yapıyor. Economides, değişime; değişen kültür, tüketici alışkanlıkları ve davranışlarına stratejik yanıtlar sağlamaya odaklanan bir isim. “Life of Pi”nin Oscar Yolculuğu – Yann Martel44 ülkede yayımlanan ve 7 milyondan fazla satan “Pi’nin Yaşamı” romanıyla 2002 Man Booker Ödülü kazanan Yann Martel, zirvenin önemli konukları arasında yer alıyor. 16 yaşındaki Piscine Molitor Patel’in bir Bengal kaplanı ile Pasifik Okyanusu’nda bir salın üzerinde hayatta kalma mücadelesini konu alan “Pi’nin Yaşamı”, geçen yıl Tayvanlı yönetmen Ang Lee tarafından filme uyarlandı, Akademi Ödülleri’nde 11 dalda aday gösterildi ve En İyi Yönetmen dahil dört dalda Oscar ödülüne layık görüldü. Yann Martel zirvede, en çok satanlar listesine giren kitabının Oscar’a uzanan başarı hikayesini anlatıyor. “iMac” ismini bularak “i” çılgınlığını başlatan isim – Ken SegallPazarlama Zirvesi’nin bir diğer önemli konuğu, NeXT ve Apple dönemlerine yayılan 12 yıl boyunca Steve Jobs ile yakın çalışan bir yazar ve aynı zamanda reklam yöneticisi olan Ken Segall. “iMac” ismini bulan ve “i” çılgınlığını başlatan Ken Segall, Apple’ın ünlü “Think different.” kampanyasının geliştirilmesine önemli katkılar sundu, Dell ve Intel markalarının büyük reklam kampanyalarında çalıştı. Ken Segall,
 

Zirvenin en dikkat çekici konuşmacıları arasında yer alan GeniusWorks’ün kurucusu ve pazarlama uzmanı Peter Fisk’e göre gelecek dönemdeki tüm önemli gelişmelerin mimarı pazarlamacılar olacak. İçinde yaşadığımız dönemde basitliğin para getirdiğine ve dünyada güç dengelerinin değiştiğine vurgu yapan Fisk, şöyle devam etti: “Pazarlamacı olmak için en ideal dönemde yaşıyoruz. Sayısız kategoride sonsuz pazarlama fırsatları mevcut. Öte yandan değişen dünya dengeleri de pazarlamada öne çıkan ülkelerin sıralamasını değiştirecek gibi görünüyor. Güç artık Batı’dan Doğu’ya geçiyor. Gelişmekte olan ülkeler sahip oldukları genç nüfus ve kültür potansiyeliyle yeni dönemin yıldızları olacak. Gelişmekte olan ülkeler artık düşük maliyetli tedarik ve düşük bütçeli müşteri kaynağı olmayacak. Bu piyasalar insanlara duygusal olarak seslenen pazarlama stratejilerine ağırlık verirse kazanan onlar olacak.”
www.scoopertino.com adlı web sitesinde Apple hakkında haftalık izlenim yazıları yazıyor.Sosyal Medya Çağında Müşteri Deneyimi – Dave CarrollÖdüllü şarkıcı ve söz yazarı Dave Carroll; profesyonel konuşmacı, yazar ve aynı zamanda bir sosyal medya inovatörü. Müzik endüstrisinde yirmi yıllık tecrübeye sahip Carroll, 2009’da United Airlines ile zorlu bir müşteri hizmeti sorunu yaşadığında, bu sorununu dünyayla paylaşmak için hikaye anlatma konusundaki ustalığını kullanarak “United Breaks Guitars” adlı videoyu hazırlamış, video YouTube’da 150 milyondan fazla tık almıştı. Pazarlama, liderlik ve sosyal medya - David Meerman ScottZirvede “Gerçek Zamanl
Pazarlama” teması üzerine konuşma yapacak olan David Meerman Scott’un uzmanlık alanı pazarlama stratejisi. Scott’un internet üzerinde pazarlama ve halkla ilişkiler gerçeği konusunda insanlara yol gösteren “The New Rules of Marketing&PR” adlı kitabı, BusinessWeek dergisinin en çok satanlar listesinde altı ay kalarak, modern iş kitabı klasikleri arasına girdi ve 26 dile çevrildi. Sihirli Pazarlama Makinası – Peter FiskBusiness Strategy Review tarafından “En iyi yeni ticari zekalardan biri” olarak nitelendirilen Peter Fisk, yenilik ve pazarlama konularında uzman bir danışman. American Express, Coca-Cola, GSK, Marks&Spencer, Microsoft, O2, Philosophy, Red Bull, Shell, Virgin, Vodafone ve Volkswagen gibi şirketlerle çalışan ve dünyanın en büyük pazarlama kuruluşu olan The Chartered Institute of Marketing’in dönüştürücü CEO’luğunu yapmış bir isim.  
 
 Orta sınıf tüketiciler hangi markaları tercih ediyor? - Sean Pillot de Chenecey“Arada kalmış orta sınıf” olarak adlandırılan kitlenin üzerindeki baskı ve bunun piyasalar üzerindeki etkisini beş yıl boyunca araştıran Sean Pillot de Chenecey, bu konuda sektör otoritesi olarak görülüyor. Trend analizi, tüketici iç görüleri ile marka stratejisi konularında uzman olan ve en gelişmiş yöntemleri kullanan araştırma danışmanı Sean Pillot de Chenecey, 2013 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği ABD ve Avrupa’daki orta sınıf tüketicinin markalara karşı davranış ve tutumları konulu araştırma projelerinin detaylarını zirveyi izleyenlere aktaracak.B3: Basit, Başarılı, Büyük Stratejiler – Tanyer SönmezerB3: Basit, Başarılı, Büyük Stratejiler” temalı sunumunu aktaracak olan Tanyer Sönmezer, Türkiye’nin en büyük şirket ve organizasyonlarının çalışanlarına hem kişisel hem de çalıştıkları ekip dahilinde gelişimin kapılarını açan MCT Danışmanlık’ın liderlerinden biri… Bugüne kadar danışmanlık yaptığı şirketlerin yanı sıra yüzlerce konferans, şirket toplantısı ve zirvede konuşmacı olarak yer alan Sönmezer’in, “Yöneticinin Sırt Çantası” ve “Yöneticinin Beslenme Çantası” adlı kitapları, iş dünyasında başarının anahtarları üzerine pratik ipuçları içeriyor. Stratejiye Tapınmanın Sonu mu Geldi? – Fazıl Oral1998’den beri MCT Danışmanlık’ta liderlik ve yönetim becerileri, müzakere ve çatışma yönetimi ve strateji konularında eğitim ve konferanslar düzenleyen Oral, Pazarlama Zirvesi’nde “İnsanlar arasındaki her türlü etkileşim, yaşadığımız deneyimlerden oluşur”, “Karmaşa ve karışıklığı azaltmanın yolu nedir? Hangi düşünme sistemleri aracılığıyla basitleştirebiliriz?”, “Her şey stratejik düşünme ve stratejik uygulamalarla çözülebilir mi?” gibi konulara dikkat çekecek.
yilmazparlar@yahoo.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder